
Policisti so ustavili avto, ki je pred njihovimi očmi naredil očiten prekršek. A ko so pristopili k avtomobilu, so ugotovili, da vozniku kazni ne morejo izdati.
Pred nekaj dnevi je med rutinsko akcijo nadzora vožnje pod vplivom alkohola policijska patrulja v San Brunu, mestu blizu San Francisca, opazila vozilo, ki je v križišču izvedlo polkrožni obrat – in to na mestu, kjer je takšen manever izrecno prepovedan.
Seveda je policijska patrulja nemudoma ukrepala in vozilo prestregla ter ustavila.
A ko je eden od policistov pristopil k vozilu, v njem ni bilo nikogar.
Vozilo je namreč upravljal avtonomni sistem, torej računalnik, notranjost pa je bila povsem prazna.
"Naši obrazci nimajo rubrike za robote"
In ker za volanom ni bilo fizične osebe, policisti niso mogli izdati kazni.
"Naši obrazci nimajo rubrike za robote," so v objavi na Facebooku, kjer so objavili tudi fotografijo vozila, zapisali policisti s policijske postaje San Bruno.
Kot poroča britanski The Guardian, je prepovedani manever izvedlo avtonomno vozilo podjetja Waymo, ki deluje v okviru Googla in že več let razvija ter ponuja storitve avtonomnega prevoza.
Čeprav tehnologijo podjetja Waymo na splošno štejejo za zanesljivo, je policija stopila v stik s podjetjem in jih opozorila na incident ter izrazila upanje, da bo "ponovno programiranje" preprečilo podobne prekrške v prihodnosti.
Iz Wayma so sporočili, da primer preiskujejo, ter poudarili, da je njihov Waymo Driver zasnovan tako, da spoštuje vsa prometna pravila.
Dodali so, da ostajajo predani varnosti v prometu z nenehnim učenjem in nadgradnjo svojih sistemov.
Komentatorji: Kaznujte proizvajalca!
V komentarjih pod objavo so se pojavili tudi takšni, ki izražajo nezadovoljstvo nad dejstvom, da avtonomnih vozil ni mogoče kaznovati, ker nimajo voznika.
"Kazen bi moral plačati proizvajalec," piše v enem od teh komentarjev.
Kot je pojasnil policijski narednik Scott Smithmatungol, je po trenutni zakonodaji mogoče izdati kazen, kadar je vozilo npr. nepravilno parkirano, saj obvestilo o prekršku lahko pritrdijo na vozilo.
Če pa gre za vozilo brez voznika v gibanju, trenutno ni pravne možnosti za izdajo kazni.
To pa bi se lahko kmalu spremenilo.
Kalifornijski guverner Gavin Newsom je lani podpisal zakon, ki bo policistom omogočil izdajo "obvestila o neskladnosti" za avtonomna vozila, ki kršijo prometna pravila.
Zakon bo začel veljati julija 2026 in vključuje tudi obveznost podjetij, kot je Waymo, da vzpostavijo nujno telefonsko linijo za interventne službe.
Zakon je predlagal kalifornijski poslanec Phil Ting iz San Francisca po več incidentih z avtonomnimi vozili v mestu – med drugim so ta vozila blokirala promet, vlekla pešce, ovirala gasilska vozila in vstopala na prizorišča kaznivih dejanj.
Po novem zakonu bodo lahko interventne službe podjetju odredile, naj umakne svoja avtonomna vozila z določenega območja – podjetje pa bo imelo dve minuti, da se na zahtevo odzove in vozila umakne ali preusmeri stran.
Vozila podjetja Waymo so nastala kot Googlov raziskovalni projekt leta 2009, delujejo s pomočjo zunanjih kamer in senzorjev.
Čeprav podjetje beleži velike uspehe, brez težav ne gre.
V začetku letošnjega leta so odpoklicali več kot 1.200 vozil zaradi programske napake, ki je povzročala trke z verigami, zapornicami in drugimi nepremičnimi ovirami na cestah.
Ameriška Nacionalna uprava za varnost cestnega prometa (NHTSA) je lani prav tako uvedla preiskavo zoper Waymo, potem ko je prejela 22 prijav, da se vozila obnašajo nenavadno ali potencialno kršijo prometne predpise.
N1 PODKAST S SUZANO LOVEC: Kaj ob upokojitvi čaka generacijo 40 plus
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje